Week 7/8 vakantie & anesthesiologie✅

24 juni 2019 - Piraeus, Griekenland

Eindelijk begon onze vakantie dan! En ja hoor meteen kregen Zara en ik bezoek. Mijn vriend en nicht kwamen namelijk voor een paar dagen naar Athene en daar had ik natuurlijk zeker naar uitgekeken.

We hebben vooral lekker op het strand gelegen, zijn lekker naar het zwembad geweest en lekker wat drankjes gedaan. En natuurlijk ook heel erg veel bijgepraat.

Heerlijk gegeten aan de stranden en verschillende plaatsen bezocht.

Natuurlijk kwam ook weer even het afscheid maar dit viel allemaal mee omdat we elkaar toch weer snel zien.

Hierna begonnen onze 4 dagen op de Anesthesie, en wat hebben we hier weer veel kunnen zien.

Dinsdag 18-06-19: Vandaag was ons eerste dagje op de Anesthesie en dit was dus ook weer op de operatie kamers. Ik mocht in deze dagen samen met Zara meekijken met de anesthesie en af en toe mochten we zelf iets uitvoeren. Het was fijn om hier even samen te zijn omdat we zo ook beide hetzelfde zagen en hier dus ook over konden praten. Vandaag hebben we een cyste verwijderd zien worden uit de nier en deze was dan ook erg groot. Ook hebben we hierna mee mogen kijken bij het verwijderen van de prostaat via de da Vinci robot, dit was erg gaaf om te zien. Hierbij mochten we ook helpen met de anesthesie. Toen de Anesthesist vroeg of een van ons mevrouw wilde intuberen zei ik natuurlijk als snel ja. Ik mocht eerst kijken hoe het geplaatst moest worden en of ik de trachea duidelijk zag, vervolgens moest ik de tube daarin schuiven en dit ging helemaal goed! We mochten ook nog even zelf allebei de Da Vinci besturen en zo kon je in heel duidelijk 3D beeld alles zien. Zo gaaf!

Woensdag 19-06-19: Vandaag was een lange dag want we hadden een open hart operatie die 6uur duurde. Deze operatie had ik al eerder meegemaakt alleen werd er de vorige keer ook een ader uit het been gehaald en werd er een omleiding gemaakt in het hart. Vandaag werd de Aorta klep vervangen. Het was erg leerzaam om nogmaals te zien omdat ik nu al een beetje wist wat er ging gebeuren en welke instrumenten er gebruikt zouden worden. Al met al dus weer een hele leerzame stage dag.

Donderdag 20-06-19: Vandaag werd er bij een 69 jarige man de prostaat samen met de lymfeklieren verwijderd. Dit gebeurde ook weer doormiddel van de Da Vinci machine. Wat is dit toch interessant! De anesthesist verteld ons wat voor een verdoving meneer krijgt en vervolgens gaat hij aan de slag. Ook hebben we vandaag weer een spinel surgery gezien. Ik moet zeggen dat ik deze toch ook wel heel gaaf vind om te zien. Het is hier erg stil en er heest totale focus. De spinel surgery gebeurde met een robot die ingevlogen word samen met een man uit Ierland en een man uit België. Dit was voor ons natuurlijk een groot voordeel om de meneer uit België ons alles kon vertellen in het Nederlands. Toen we na stage naar het strand wilde gaan was er helaas regen voorspeld. Eenmaal thuis heeft het niet geregend dus ben ik maar lekker op het dak gaan bakken.

Vrijdag 21-06-19: Vandaag gingen we dan eindelijk naar MYKONOS. Wat heb ik hier naar uitgekeken. Om 08:00 vertrok de boot en na 5 uur op de boot kwamen we dan eindelijk aan. Na goed contact te hebben gehad met Sophie de eigenaresse van ons huisje kwam zij ons ook oppikken bij de haven. Dat was natuurlijk super fijn. Eenmaal aangekomen was het inmiddels al half 3 dus hebben we besloten om een lekker strandje dichtbij op te zoeken. Dit was onder aan de heuvel. We hebben hier lekker gelegen en zijn later het centrum van Mykonos in gegaan. Alle huisjes zijn wit met blauwe deuren en het is hier zo mooi! We zijn naar klein Venetië toe gelopen en naar de windmolens. En hebben natuurlijk wat leuke dingen gescoord. Ook zijn we lekker uiteten geweest en hebben we een drankje gedaan op het terras.

Zaterdag 22-06-19: Vandaag zijn we naar Paradise Beach geweest. een beroemd strand en dit natuurlijk vooral onder de jongere. Het is hier zo mooi en het eiland staat bekend als het eiland van de wind. Nou die wind was er zeker en die was zeer aangenaam! We hebben hier de hele dag gelegen en veel mensen ontmoet. In de avond zijn we weer het centrum in geweest en hebben hier heerlijk wat gegeten en gedronken! Weer een top dag op Mykonos.

Zondag 23-06-19: Vandaag al weer ons laatste dagje op het eiland. Ik wil hier eigenlijk nog lang niet weg. We zijn weer naar Paradise Beach geweest maar moesten helaas al om een uur om 4 terug want we moesten een boot halen. Na een bootreis van 4 uurtjes en een lekkere douche lag ik er dan om 02:00 in en de volgende dag was natuurlijk weer een stage dag. Vandaag is er ook een nieuw meisje in ons appartement gekomen dus dit worden nog eens een gezellige 2 weken.

Ik laat snel weer wat horen.

Liefs Jasmin!